Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Звіт директора

ЗВІТ

 «Лідер – той, хто має перспективне бачення,

передбачає майбутнє, працює над шляхами

покращення того, що зараз дає плоди»

                                        П. Друкера

Я працюю на посаді директора ПТУ-56 с. Яреськи з 2009 року. Як директор училища я керувалася  Законами України “Про освіту”, «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про організацію навчально-виробничого процесу в ПТНЗ, Статутом училища, колективним договором, умовами контракту, посадовими обов’язками директора та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують роботу професійно-технічного навчального закладу.

Пріоритетними напрямками розвитку закладу я визначила:

 оновлення змісту навчально-виховного процесу;

 оновлення, модернізація, зміцнення навчально-матеріальної бази училища;

співпраця з соціальними партнерами, роботодавцями;

робота над покращенням умов проживання учасників навчально-виховного процесу;

 робота з інформатизації освітнього навчально-виховного процесу;

інноваційна діяльність училища.

Професійно технічне училище № 56 працює як самостійний навчальний заклад з 1994 року та має сільськогосподарське спрямування, що є виправдано і логічно, адже ще великим Олександром Довженком була оспівана родюча Яреськівська земля. Крім того, один із навчальних корпусів – це приміщення, де працювала кіностудія, в якій творив великий митець О. Довженко. Ще раніше дана будівля була маєтком близьких родичів М.В. Гоголя - сім’ї Трощинських, в яких неодноразово бував сам великий письменник, про що свідчать історичні довідки та столітній дуб, що посадив Микола Гоголь, і який по цей час росте на території училища.

За останні 5 років було зроблено багато кроків вперед щодо реалізації пріоритетних напрямків розвитку навчального закладу.  Оновлено навчальну та матеріально-технічну базу кабінетів, лабораторій, майстерень. В навчальний процес впроваджено комп’ютерну техніку, підключено до мережі ІНТЕРНЕТ навчальний кабінет інформатики, гуртожиток, бухгалтерію, бібліотеку. Придбано нове обладнання, інструменти, матеріали для професійного  навчання, що відкрило нові перспективи у вдосконаленні професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників.

У  2011 році наш навчальний заклад пройшов Атестацію на право  надання  послуг для здобуття професійної освіти. Комплексна перевірка засвідчила, що рівень організації навчально-виробничого процесу, наявна матеріально-технічна база дозволяє здійснювати підготовку кваліфікованих робітників на рівні державних вимог, про що свідчать результати навчальних досягнень учнів, слухачів, інші показники діяльності навчального закладу. ПТУ-56 було визнано атестованим професійно-технічним навчальним закладом та отримало свідоцтво про атестацію терміном на 10 років.

 У 2011 році навчальний заклад також отримав нову ліцензію на право здійснювати підготовку кваліфікованих робітників На сьогодні училище забезпечене державними стандартами ПТО та здійснює підготовку з 2 ліцензованих інтегрованих професій

на базі 9 класів:

Ø  Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії «А1», «А2», «В1»); Слюсар з ремонту с/г машин та устаткування; Водій автотранспортних засобів (категорія «С1»);

Ø  Кухар. Кондитер

на базі 11 класів:

Ø  Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії «А1», «А2», «В1»); Слюсар з ремонту с/г машин та устаткування; Водій автотранспортних засобів (категорія «С1»);

На базі незавершеної базової загальної середньої освіти:

Ø  Кухар. Кондитер

Для здійснення навчально-виробничої діяльності в училищі обладнано 6 навчальних кабінетів з предметів профтехциклу та 5 навчальних кабінетів загальноосвітньої підготовки. Виробниче навчання проводиться в 2 майстернях та 4 лабораторіях. Навчально-виховний процес здійснюють 22 педагогічних працівника.  Загальний контингент учнів становить 112 чол.

 Я переконана, що головне завдання директора навчального закладу – це дієва, ефективна організація навчально-виробничого та виховного процесу, метою якої є підготовка висококваліфікованого, мобільного, конкурентоспроможного на ринку праці робітника. Тому я зупинюсь на аналізі  роботи навчально-виробничого, виховного та науково-методичного процесу на рівні державних стандартів якості освіти, підготовці робітників відповідного рівня кваліфікації.

Професійно-практична підготовка здійснюється відповідно до вимог наказу №419  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Однією із проблем сьогодення є відсутність робочих місць на виробництві. Ми робимо все, щоб у навчальних майстернях первинні навички  і вміння формувались через відпрацювання всіх тем. Для цього я,  як директор прикладаю максимум зусиль, щоб  забезпечити навчання  матеріалами, інструментами, обладнанням тощо.

Про достатній рівень професійно-практичної підготовки учнів свідчать їх досягнення:

Ø  обласний конкурс професійної майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «Кухар» (2013р.) – 7 місце;

Ø  обласний конкурс професійної майстерності серед учнів ПТНЗ професії «Слюсар з ремонту с/г машин та устаткування)» (2014р.) – 6 місце.

Про результативність загальноосвітньої підготовки свідчать досягнення учнів

Ø  ІІ етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. П. Яцика серед учнів ПТНЗ за програмою 10 класу (2013р.) – 6 місце;

Ø  ІІ етап ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Г Шевченка серед учнів  (2015р.) – 8  місце;

В скрутних економічних умовах одним із пріоритетних напрямків своєї діяльності я  визначила співпрацю з соціальними партнерами, замовниками робітничих кадрів. У нашому закладі уже створено систему соціального партнерства, налагоджено тісну співпрацю з організаціями, підприємствами, установами різної форми власності, що є замовниками робітничих кадрів. Головним замовником робітничих кадрів є ТОВ АФ «ім. Довженка». На базі даного підприємства більша частина учнів проходить виробничу практику та по закінченню закладу отримує перше робоче місце. Господарство також надає приміщення майстерень для проходження виробничого навчання. Головні спеціалісти ТОВ АФ «ім. Довженка» залучені до викладання спецпредметів, а саме Агротехнології та Технології за професією ТМСВ.  

Так для забезпечення учнів робочими місцями під час виробничої практики керівництвом училища укладені договори з підприємствами та організаціями. Головними замовниками робітничих кадрів є підприємства та установи Шишацького району ТОВ АФ «ім. Довженка», Шишацька Райспоживспілка, «Хлібозавод» Шишацької Райспоживспілки, ФОП «Кутова», ФОП «Кисляк», Яреськівський цукровий завод, кафе «Козацька застава».

Невід’ємною складовою формування майбутнього кваліфікованого робітника, як повноцінної соціально-свідомої особистості є виховна робота. «Виховання... - це багатогранний процес постійного духовного збагачення і оновлення тих, хто виховується, і тих, хто виховує...». Виховна проблема, на якою працює наш навчальний заклад - ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТИЧНИХ ТА ГРОМАДЯНСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ЗАСОБАМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Виховна робота у навчальному закладі має багато складових, серед яких і робота з батьками, робота класних керівників і вихователя.

Велика увага приділяється патріотичному вихованню. Наша мета допомогти учням усвідомити себе як частину нації, спонукати до самовдосконалення, виховувати справжнього суспільно-свідомого громадянина, патріота своєї Батьківщини.

Так, в нашому училищі урочисто відзначаються всі свята державного значення, проводяться уроки мужності, флешмоби, виховні години, круглі столи, семінари та лекції патріотичного спрямування.

Доброю традицією нашого училища стала участь учнів у волонтерському русі.  Так у 2015 році колектив навчального закладу та учнівський актив груп здійснили збір та передачу коштів випускникам училища, учасникам АТО, взяли участь у спільній акції з волонтерським відділом спілки пенсіонерів Яреськівської сільської ради по збору коштів та продуктів харчування для воїнів АТО;

З метою формування лідерських якостей серед учнівської молоді та згідно Положення про учнівське самоврядування в училищі створено Раду учнівського самоврядування. Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори учнів училища. Керуючим і координуючим органом є Старостат.

Фізкультурно-оздоровча та спортивна робота в училищі спрямована на формування в учнівської молоді спрямованості на здоровий спосіб життя та усвідомлення того, що заняття спортом є невід’ємною складовою здоров’я.

 В училищі протягом 2015 року працював спортивний гурток. В роботі гуртка пріоритетними були футбольний та волейбольний напрямки. Керівник гуртка підготував футбольну команду нашого училища, яка постійно брала участь у футбольних спартакіадах серед учнів ПТНЗ та займала призові місця.

В 2014-2015 н.р. були проведені заходи в рамках Всесвітнього Дня боротьби зі Снідом, Всесвітнього дня здоров’я, футбольні турніри.

Значна частина виховної роботи в училищі присвячена правовому вихованню, адже знання про свої права та обов’язків повинні набуватися в ранньому юнацькому віці, щоб у дорослому житті були сформовані такі якості, як відповідальність перед законом та суспільством. Традиційно щороку в нашому училищі проходить місячник правовиховної роботи, в якому беруть участь всі учні та значна частина педагогічного колективу нашого навчального закладу. Крім того, учні не лише приймають участь у виховних годинах, заходах та тренінгах, а й мають змогу самостійно висловити власну думку та ставлення до тієї чи іншої проблеми, за допомогою малюнків, буклетів та флешмобів.

Моральне виховання учнівської молоді – це необхідна складова виховної роботи. Щоб сформувати у дітей почуття толерантності, любові та відповідальності у нашому навчальному закладі проводяться  свята до Міжнародного дня слова „Дякую!”, Дня матері, Міжнародного жіночого дня, Міжнародних днів  сім’ї та дитини.

У квітні 2015 року учень нашого училища – Трунін Владислав отримав диплом лауреата першого ступеню на огляді-конкурсі художньої самодіяльності учнів та працівників ПТНЗ «Нове покоління 2015». Також, в листопаді 2015 року наша учениця – Борісова Аліна брала участь у обласному конкурсі естрадної пісні «Срібна підкова».

Наш навчальний заклад тісно співпрацює з Кримінальною міліцією у справах дітей, службою у справах дітей, центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центром зайнятості та лікарями сімейної медицини. Працівники цих закладів відвідують наше училище, проводять індивідуальні та групові зустрічі з дітьми, інформують учнів з різних питань, а також проводять тренінги та лекції .

Уже шостий рік поспіль триває міжнародна програма « Молодь влаштовує майбутнє – міжнародні зустрічі молоді в місцях пам’яті в Європі», який єднає наших вихованців та підлітків професійної школи м.Нойс. Метою  цієї програми є налагодження міцного партнерства для спільного надання різноманітних можливостей молодим людям, що мають вади або проблеми у своєму соціальному оточенні та соціально незахищеним молодим людям. Щороку наш навчальний заклад зустрічає гостей з Німеччини, а влітку делегація наших учнів разом з директором відвідують професійну школу м.Нойс.

Велика увага в ПТУ-56 приділяється профорієнтаційній роботі. Традиційно щороку  в училищі проводиться день відкритих дверей для учнів інтернат них закладів.

В кінці кожного навчального року  працівники училища  разом із дітьми відвідують  школи Шишацького та сусідніх районів, де представляють свій навчальний заклад та професії. Щороку наш навчальний заклад бере участь у «Веселці професій». Для участі залучаються агітбригади, які представляють профорієнтаціниі  відео-репортажі та виготовлені інформаційні буклети, закладки та календарики.

Соціальним педагогом складається соціальний паспорт навчального закладу та забезпечується соціальний захист та супровід учнів з числа дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей з інших соціально-незахищених категорій.

На даний час у нас навчаються 3 дитини-сироти (одна з яких під опікою), 4 дитини позбавлені батьківського піклування та 17 осіб з числа сиріт та позбавлених батьківського піклування, а також 6 учнів з числа дітей з особливими потребами.

 Функціонує в училищі і бібліотека з читальною залою, робота якої підпорядкована училищному плану роботи,  книжковий фонд бібліотеки на сьогодні становить 9670 примірників.

Проблемою роботи нашої бібліотеки є недостатнє забезпечення підручниками  з професійно-теоретичної підготовки, та на жаль це проблема не лише нашого навчального закладу, а і всієї системи ПТО. Виходом із такої складаної ситуації є використання електронних підручників.

 Учні училища забезпечуються повноцінним харчуванням та гуртожитком , який розрахований на 100 учнів. У гуртожитку обладнана кімната відпочинку,  кімната гігієни для дівчат та душова кімната .

  Щороку поповнюємо матеріально-технічну базу гуртожитку.  За 5 років було відремонтовано систему теплопостачання, хол, в кімнатах гуртожитку замінено двері, закуплено нові меблі, постільну білизну, штори, пральну машину, обладнано побутову кімнату тощо, але все це крапля у морі порівняно з тим, яких матеріальних вкладень ще потребує наш гуртожиток.

Кредом нашої виховної роботи є слова Оскара Уайльда «Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими».

Рівень навчальних досягнень багато залежить від організації методичної роботи. В училищі організовано та впроваджено в навчально-виробничий процес самостійні, індивідуальні та колективні форми методичної роботи.

Педколектив училища працює над реалізацією єдиної науково-методичної проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі».

Колективною формою роботи в училищі є педагогічна рада. Планування роботи педагогічної ради відбувається на основі аналізу роботи колективу училища за попередній період та відповідно до основних напрямків розвитку училища, визначених на поточний навчальний рік. Протягом 2011-2015 років на засіданнях педагогічної ради училища розглядалися питання: про стан, завдання та пріоритетні напрямки науково-методичної, навчально-виробничої та виховної роботи училища та завдання з усунення недоліків у роботі педагогічного колективу; про стан підготовки кваліфікованих робітників у світлі вимог Державних стандартів професійно-технічної освіти з професій, про стан викладання, дотримання державних вимог до змісту і обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень предметів; про стан організації виховної роботи в училищі, стан охорони праці та безпеки життєдіяльності в училищі; про громадянське становлення особистості учнів училища тощо.

В училищі працює три методичні комісії: викладачів загальноосвітнього циклу; викладачів та майстрів виробничого навчання з професії ТМСВ;  викладачів та майстрів виробничого навчання з професії «Кухар. Кондитер». 

Одним із завдань методичної роботи є створення творчої атмосфери інноваційного пошуку.  Я переконана що запорукою успіху керівника - є вміння крокувати  в ногу із сучасністю,  легко сприймати і впроваджувати новітні технології. У методичному кабінеті училища створено електронний банк уроків, семінарів,  позакласних заходів тощо, які проводяться викладачами з використанням комп’ютерної техніки. У  навчальному процесі постійно використовуються 12 комп’ютерів. Для педагогів, учнів та всіх зацікавлених створений та працює веб-сайт училища. І як результат – впровадження інформаційних технологій на всіх етапах  навчально-виробничого процесу:  використання комп’ютерних програм тестового характеру для оцінювання знань учнів,  створення    мультимедійних уроків,  виконання творчих робіт учнів у формі електронної презентації.

Основними заходами реалізації єдиної науково-методичної проблеми училища протягом останніх років були: педагогічні читання «Постійний педагогічний пошук – шлях до досконалості», "Педагогічний супровід самоосвітнього процесу учнів: теорія і практика".

Необхідною умовою функціонування навчального закладу є забезпечення кваліфікованими педагогічними працівниками. Як завжди, актуально звучить вислів «кадри вирішують все». Отже, навчально-виховний процес забезпечують: директор, 2 заступники  директора, 1 методист; 14 викладачів (професійно-теоретичної підготовки – 8 чол., загальноосвітньої підготовки – 6 чол.); 9 майстрів виробничого навчання з них 8 чол. мають відповідну освіту і  викладають спец. предмети.

Всі викладачі мають повну вищу освіту, Педагогічний стаж більше 20 років мають 4 педагога, більше 6 років – 10 педагогів.

Кваліфікація педагогічних працівників складає: «спеціаліст вищої категорії» – 4 чол.; «спеціаліст І категорії» – 3 чол.; «спеціаліст ІІ категорії» – 5 чол. Майстри виробничого навчання мають: 10 тарифний розряд - 3 чол.,  9 тарифний розряд – 5 чол.  Педагогічне звання  «майстер виробничого навчання ІІ категорії» – 2 чол.

В училищі створено умови для неперервної освіти, здійснюються заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педпрацівниками, так  методичними комісіями щорічно складається план роботи з педагогічними працівниками, які атестуються, що включає: показові уроки, предметні тижні, тижні професійної майстерності, творчі звіти.

Як відомо, значну частину творчої енергії, досвіду, сміливості в пошуках педагоги набувають у перші роки своєї діяльності, тому молоді педагогічні працівники в училищі оточені особливою увагою. До наставництва залучені найдосвідченіші колеги, які добре розуміють, що молодому педагогу потрібні постійна товариська допомога та підтримка. Для підвищення професійної майстерності, творчого зростання викладачів та майстрів виробничого навчання початківців, в училищі працює школа педагога – початківця «Шлях до майстерності».

Безумовно, однією з основних складових неперервної освіти педагога є курси підвищення кваліфікації та стажування.

Відповідність займаній посаді та кваліфікаційний рівень педагогів визначає атестаційна комісія, яка щороку організовується на основі Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Підготовка сучасного кваліфікованого робітника неможлива без модернізації матеріально-технічної бази. 

Таким чином, за рахунок коштів спеціального фонду було виконано:

Навчальний корпус

Ø  Заміна вхідних дверей.

Ø  Ремонт у вестибюлі, придбано стенди.

Ø  Ремонт у методичного кабінету з  заміною системи освітлення, меблів та придбано стенди.

Ø  Ремонт навчальних кабінетів охорони праці, української мови, історії, кабінету спеціальних дисциплін з професії «Кухар.Кондитер», придбані робочі місця для учнів та оргтехніка.

Ø  Придбано електричну плиту та робочий інвентар для лабораторії «Кулінарія»

Гуртожиток

Ø  Ремонт холу та панелів на сходах.

Ø  Замінено вхідні двері.

Ø  Придбано пральну машину.

Ø  Обладнано побутову кімнату.

Ø  Частковий  ремонт   системи теплопостачання.

Ø  Обладнано кімнату гігієни, введено в експлуатацію душову кімнату.

Ø  Ремонт кімнати відпочинку для учнів, що проживають у гуртожитку.

Ø  Придбано меблі, постільну білизну та штори.

Ø  Замінено двері в кімнатах.

Ø  Замінено сантехніку.

Важливою складовою діяльності навчального закладу є організація роботи служби охорони праці. У нашому училищі вона здійснюється на основі законів України та нормативно-правових актів з охорони праці.

Всі учні та працівники проходять медогляд.

В училищі діє Положення про 3х-ступеневий контроль стану охорони праці, за яким двічі на рік комісія, згідно наказу директора, перевіряє стан охорони праці в майстернях, кабінетах, лабораторіях, гуртожитку, після чого складається акт перевірки.

На початку нового навчального року складаються  акти:

Ø  акт перевірки готовності училища до навчального року;

Ø  акти-дозволи навчальних приміщень для проведення теоретичних занять та виробничого навчання.

 Щороку  проводиться місячник з охорони праці, в рамках якого учнів беруть участь у конкурсі плакатів, тестуванні  на виявлення кращого знавця з охорони праці, класних годинах, бесідах, конкурсах творчих робіт.

Трудовий колектив  ПТУ-56 працює згідно умов колективного договору. Колективний договір між дирекцією і профспілковим комітетом училища виконується в повному обсязі, а саме: колективний договір регулює виробничі, трудові й соціально – економічні відносини й узгоджує інтереси працівників та адміністрації, сприяє встановленню ділових партнерських стосунків.